Podczas szkolenia:
• Przedstawimy obowiązki podmiotów publicznych, wynikające z wejścia w życie przepisów po 6 września.
• Zaprezentujemy problematykę zapewnienia dostępności architektonicznej, komunikacyjnej, stron internetowych i aplikacji mobilnych.
• Omówimy rolę koordynatora w zapewnieniu dostępności i jego współpracę z instytucją, jej wydziałami, pracownikami. Czy koordynator to strażnik dostępności w jednostce? Jakie ma uprawnienia? Jaką rolę będzie pełnił koordynator w postępowaniu skargowym?
• Zapoznamy z tematyką dotyczącą skarg na brak dostępności, niezbędnych procedur.
• Wskażemy, kto może złożyć skargę, kto może żądać zapewnienia dostępności.
• Poddamy ocenie wpływ strategii i planów działania na rzecz poprawy dostępności na monitoring dostępności.
• Przybliżymy zakres odpowiedzialności podmiotów za nieprawidłowości.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa