• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Pełnomocnictwa, upoważnienia i zaświadczenia w praktyce działania jednostki samorządowej - zapraszamy na szkolenie w ramach Lubelskiego Forum Sekretarzy

Dla członków Lubelskiego Forum Sekretarzy: 180 zł.
Dla zainteresowanych z woj. lubelskiego przy zgłoszeniu do 24 sierpnia – 399 zł.

Ważne informacje o szkoleniu

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Regionalny Ośrodek w Lublinie oraz Zarząd Forum Sekretarzy Województwa Lubelskiego zapraszają Państwa do współtworzenia Forum!
Zachęcamy Państwa do udziału w spotkaniach szkoleniowych oraz do zrzeszenia się w Forum!
Więcej informacji: https://frdl.lublin.pl/fora/forum-sekretarzy/dolacz-do-forum-2 
Udział w pracach Forum to jedna ze ścieżek rozwoju osobistego, jakże niezbędnego aby profesjonalnie realizować swoje obowiązki. To także możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami jst zajmującymi się tą samą tematyką w innej jednostce w województwie. Zachęcamy do współpracy Państwa współpracy, zrzeszenia się w ramach Forum i udziału organizowanych szkoleniach.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Omówienie podstaw prawnych dotyczących pełnomocnictwa i upoważnienia, ich konstrukcji, osób i podmiotów uprawnionych zarówno do ich udzielenia jak i przyjęcia.
  • Wskazanie jak należy prawidłowo wydawać pełnomocnictwa i upoważnienia, kto jest uprawniony do udzielenia i przyjęcia pełnomocnictwa i upoważnienia, roli pełnomocnika w postępowaniu administracyjnym.
  • Przedstawienie przykładów pełnomocnictw, w tym szczególnych. Wskazanie jak należy postąpić w przypadku przekroczenia pełnomocnictwa. Poznanie najczęściej występujących błędów w zakresie wydawania i stosowania pełnomocnictw i upoważnień.​​​​​​​
  • Przesłanki i tryb wydawania zaświadczeń - Kodeks postępowania administracyjnego. art 217. Jakie zasady postępowania obowiązują w sprawach wydawania zaświadczeń? Czy wydanie zaświadczenia jest postępowaniem administracyjnym? Jaki jest czas na wydanie zaświadczenia? Komu można wydać zaświadczenie?
zwiń
rozwiń
Program

RAMOWY PROGRAM:

1. Pojęcie i cechy pełnomocnictwa i upoważnienia.
2. Różnice między konstrukcją pełnomocnictwa i upoważnienia oraz zakresem ich stosowania.
3. Rodzaje pełnomocnictw i upoważnień.
4. Upoważnienie jako instytucja prawa administracyjnego i postępowania administracyjnego:

a) podmiot uprawniony do udzielenia upoważnienia,
b) podmioty uprawnione do przyjęcia upoważnienia,
c) początek obowiązywania, wygaśniecie i odwołanie upoważnienia,
d) forma udzielenia upoważnienia,
e) nieprawidłowości udzielonego upoważnienia i ich konsekwencje.
5. Zakres stosowania i elementy konstrukcyjne upoważnień wydawanych na gruncie Kodeksu postępowania administracyjnego oraz ustaw o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym oraz o samorządzie województwa.
6. Pełnomocnictwo jako instytucja prawa cywilnego i jego zastosowanie przez organy samorządowe:

a) zakres i treść pełnomocnictwa,
b) podmioty uprawnione do udzielania pełnomocnictwa i jego przyjęcia,
c) podmioty uprawnione do przyjęcia pełnomocnictwa
d) forma udzielenia pełnomocnictwa,
e) wygaśnięcie udzielonego pełnomocnictwa,
f) wady prawne pełnomocnictwa i ich skutki,
g) opłata skarbowa od udzielonego pełnomocnictwa.
7. Pełnomocnictwo w postępowaniu administracyjnym i podatkowym.
8. Upoważnienie do wydawania decyzji administracyjnych a oświadczenia majątkowe.
9. Przykłady upoważnień i pełnomocnictw.
10. Orzecznictwo z zakresu upoważnień i pełnomocnictw.
11.  Przesłanki i tryb wydawania zaświadczeń - Kodeks postępowania administracyjnego. art 217

 a)  jakie zasady postępowania obowiązują w sprawach wydawania zaświadczeń?
 b)  czy wydanie zaświadczenia jest postępowaniem administracyjnym?
 c)  jaki jest czas na wydanie zaświadczenia?
 d)  komu można wydać zaświadczenie?
12. Pytania i odpowiedzi.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Sekretarze, naczelnicy wydziałów organizacyjnych, pracownicy przygotowujący pełnomocnictwa i upoważnienia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

doktor nauk prawnych, adiunkt w Zakładzie Prawa Samorządu Terytorialnego Katedry Prawa Administracyjnego i Nauki Administracji na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego; specjalizuje się w zakresie: prawa samorządu terytorialnego, prawa urzędniczego, etyki pracownika samorządowego, zakładów opieki zdrowotnej i ochrony zdrowia, gospodarki komunalnej oraz innych zagadnień dotyczących samorządu terytorialnego i prawa administracyjnego. Autor wielu publikacji z zakresu prawa administracyjnego i samorządu terytorialnego, w tym współautor Encyklopedii Samorządu Terytorialnego.
 

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Koszt udziału dla osób zrzeszonych w Lubelskim Forum Sekretarzy: 180 zł.
Koszt udziału dla pozostałych zainteresowanych z województwa lubelskiego: 449 zł.

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.lublin.pl lub mailem na adres forumsekretarzy@frdl.lublin.pl do 9 września 2022r. Karta dostępna na stronie https://frdl.lublin.pl/fora/forum-sekretarzy/spotkania-forum-1/najblizsze-spotkania-forum-1
UWAGA: Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem jest równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za szkolenie niezależnie od przyczyny rezygnacji. Płatność należy uregulować przelewem na podstawie wystawionej i przesłanej FV.