• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Instagram w administracji publicznej. Jak wykorzystać go skutecznie?

online
Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Szanowni Państwo, serdecznie zapraszamy na dedykowane przede wszystkim pracownikom wydziałów promocji szkolenie, podczas którego poznają Państwo od podstaw zasady działania media społecznościowego, jakim jest Instagram.

Ważne informacje o szkoleniu

Instagram staje się nośnikiem budowania zaufania, zaangażowania obywateli i promowania działań administracji. Wzięcie udziału w tym szkoleniu pozwoli zrozumieć, jak wykorzystać Instagram jako narzędzie do efektywnej komunikacji z obywatelami, mieszkańcami. Tematyka naszych zajęć to nie tylko podstawy obsługi Instagrama, ale także przedstawienie zasad tworzenia strategii komunikacji, przygotowywania treści i angażowaniu społeczności. Szkolenie będzie opierać się na rzeczywistych studiach przypadków związanych z administracją publiczną.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobędziesz wiedzę na temat funkcji i narzędzi dostępnych na Instagramie, umożliwiających skuteczne wykorzystanie ich w pracy administracji publicznej.
• Dowiesz się, jak tworzyć spójne, atrakcyjne treści dostosowane do specyfiki Instagrama, które angażują obywateli i promują działania administracji publicznej.
• Zrozumiesz, jak budować zaangażowanie oraz interakcje z odbiorcami.
• Poznasz dobre praktyki z zakresu budowania strategii komunikacji z mieszkańcami i wykorzystania Instagrama w kampaniach informacyjnych.
• Uzyskasz odpowiedzi na pytania związane z przedmiotem zajęć.

zwiń
rozwiń
Program

1. Wprowadzenie do Instagrama w administracji publicznej.
• Co to jest Instagram? Krótka historia i znaczenie w dzisiejszej administracji publicznej.
• Przegląd funkcji platformy i różnic między kontami osobistymi a biznesowymi.
• Rola Instagrama w administracji publicznej.
• Przykłady udanych kampanii administracji na Instagramie.
2. Tworzenie efektywnych profili i treści.
• Planowanie treści: identyfikacja celów, grup docelowych i głównych przekazów.
• Tworzenie spójnej wizualnej tożsamości na Instagramie.
• Wykorzystywanie zdjęć i grafik: zasady jakości i estetyki.
• Tworzenie atrakcyjnych grafik w narzędziach online.
• Interakcje z obserwującymi: odpowiedzi na komentarze i wiadomości prywatne.
3. Posty, relacje, rolki: jak z nich korzystać.
• Wykorzystanie funkcji takich jak sondy, pytania, quizy w stories.
• Co jest potrzebne do rolki.
• Najlepsza struktura reels.
• Narzędzia pomocne przy tworzeniu treści wideo.
4. Wykorzystanie potencjału serwisu w promocji.
• Najważniejsze trendy marketingowe.
• Algorytm: co warto o nim wiedzieć.
• Dobieranie hashtagów.
• Zasięgi płatne i organiczne.
5. Podsumowanie, sesja pytań i odpowiedzi.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy administracji publicznej, osoby odpowiedzialne za prowadzenie mediów społecznościowych, a także pracownicy samorządowi odpowiedzialni za komunikację z mieszkańcami i promocję działań samorządu, pracownicy wydziałów promocji. W szkoleniu mogą wziąć dział również przedstawiciele NGO.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Pracownik sektora publicznego, który od 15 lat jest związany z branżą public relations i zintegrowanej komunikacji marketingowej. Na różnych stanowiskach związanych z komunikacją i marketingiem realizował projekty m.in. dla sektora finansów publicznych. Odpowiadał również za kampanie CSR i PR regionów. Przez wiele lat był rzecznikiem prasowym. Zajmował się również komunikacją w największym polskim portalu społecznościowym nk.pl. Jest absolwentem politologii, filozofii, a także podyplomowych studiów z public relations.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 395 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 20 listopada 2023 r.