• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zamówienia publiczne wartości poniżej 130 000 zł – praktycznie, z przykładami

online
Miejsce
Internet
Termin
23 sierpnia 2024
Czas trwania
09:30 - 13:30
Cena
449/409 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 9 sierpnia 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolnie przedmiotem, którego będą zamówienia publiczne o wartości poniżej 130 000 zł (netto) są regulowane przez uproszczone procedury, co umożliwia sprawniejsze i szybsze przeprowadzanie postępowań przez jednostki zamawiające. W Polsce progi te są ustalone w ustawie Prawo zamówień publicznych (PZP) oraz jej aktach wykonawczych.

Ważne informacje o szkoleniu

• Zamówienia publiczne to zbiór szeregu wymagań i obowiązków wskazanych w ustawach i rozporządzeniach. Często praktyczne przygotowanie i przeprowadzenie takich postępowań w procedurach poniżej 130 000 zł staje się wyzwaniem dla odpowiedzialnych za nie pracowników. Jak prawidłowo przygotowac postępowania? Na co zwrócić uwagę? 
• Podczas proponowanego szkolenia wskażemy zasady i dobre praktyki prawidłowego przygotowania się do postępowań o mniejsze wartości zamówienia, gdy ustawa Prawo Zamówień Publicznych obowiązuje w ograniczonym zakresie. Przygotowanie takiego postępowania wymaga znajomości nie tylko regulacji wewnętrznych obowiązujących w jednostce, ale dodatkowej wiedzy, którą muszą dysponować osoby zajmujące się zamówieniami publicznymi. 
• Podczas szkolenia przedstawimy prawidłowy sposób przygotowania i przeprowadzenia postępowania z zestawieniem obowiązujących wymagań, przepisów i zasad. 
Omawiane zagadnienia tematyczne podzieliliśmy na cztery grupy tematyczne:
- Regulacje wewnętrzne w procedurach nieobjętych trybami zamówień publicznych.
- Przygotowanie i prowadzenie takich postępowań: zaproszenia, dokumentacja, oferty i umowy.
- Realizacja umów ze zmianami / aneksami / waloryzacją.
- Zestawienie wymagań objętych przepisami ustawy pzp oraz innych regulacji prawnych.
Ważnym elementem zajęć będzie analiza przypadków w oparciu o opracowaną i prezentowaną przez prowadzącego zajęcia listę sprawdzającą, weryfikującą takie postępowania. Przykładowe rozwiązania, uwzględniające wymagania RODO, ustawy o finansach publicznych (art. 44) oraz szeregu ustaw i rozporządzeń będą dodatkowym uzupełnieniem szkolenia.
 

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

•  Zdobędziesz i zaktualizujesz wiedzę z zakresu zamówień publicznych w procedurach zamówień publicznych o wartości poniżej 130 000 zł.
• Dowiesz się jak przygotować się do postępowania o udzielenie zamówienia w oparciu o wymagania ustaw i rozporządzeń oraz jak przeprowadzić takie postępowanie.
• Zdobędziesz wiedzę jak weryfikować i nadzorować swoją regulację wewnętrzną oraz postępowania oraz na co zwrócić uwagę przy ich kontroli.
• Poznasz najczęściej występujące błędy i nieprawidłowości w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych o wartości poniżej 130 000 zł, wraz ze wskazaniem sposobów postepowania mających na celu działanie zgodnie z zasadami lub usunięcie już popełnionych błędów.
• Uzyskasz praktyczne porady, wskazówki i rozwiązania na przedstawione problemy oraz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania, co pozwoli przygotować się w należyty sposób do prowadzenia procedur zamówień publicznych.
• Otrzymasz obszerne materiały szkoleniowe: prezentacje ze szkolenia wraz z listą sprawdzającą postępowanie, dodatkowe opracowania i informacje przygotowane przez prowadzącego szkolenie, związane z omawianym zagadnieniem, zestawienie przydatnych przepisów prawnych.
 

zwiń
rozwiń
Program

1. Aktualny stan prawny – zestawienie przepisów i wymagań obowiązujących w dniu prowadzenia szkolenia. Uwagi praktyczne dotyczące zamówień w aktualnym stanie prawnym.
2. Podział sposobu postępowania w zależności od przedmiotu zamówienia i wartości zamówienia.

• Obliczenie wartości zamówienia zgodnie z ustawą pzp - sumowanie zamówień.
• Regulacje wewnętrzne – procedury nieobjęte przepisami ustawy pzp („regulaminowe”).
• Ustawa pzp – czy jest obowiązek stosowania przepisów w postępowaniach o wartości poniżej 130 000 zł? Jeżeli TAK – jakie są obowiązkowe, a które mogę zastosować w postępowaniach jako możliwość?
• Przykładowe składniki umowy w przypadku dostaw – propozycje wskazane przez uczestników.
• Przykładowe składniki umowy w przypadku usług – propozycje wskazane przez uczestników.
• Przedmiot zamówienia objęty procedurami o wartości poniżej 130 000 zł.
- Artykuły biurowe.
- Materiały informacyjno-promocyjne.
- Dział informatyczny (dostawy i usługi).
- Usługi pocztowe.
- Usługi szkoleniowe.
- Robota budowlana (remont).
- Inne – zaproponowane przez uczestników przed szkoleniem.
• Zamówienia finansowane – wytyczne, umowy o dofinansowanie.
3. Przygotowanie i prowadzenie postępowania nieobjętego trybami ustawy pzp (poniżej 130 000 zł).
• Regulacja wewnętrzna – na co zwrócić uwagę?
• Opis przedmiotu zamówienia: przykłady sygnalizowane przez uczestników szkolenia przed jego rozpoczęciem.
• Istotne elementy umowy.
• Ogłoszenie, zaproszenie, warunki i wymagania, kryteria oceny ofert.
• Elektronizacja w prowadzonym postępowaniu - jak można usprawnić postępowanie?
• Dokumentowanie postępowania. Obowiązek przygotowania sprawozdania z udzielonych zamówień.
4. Regulacje wewnętrzne w procedurach o wartości poniżej 130 000 zł.
• Podstawowe wymagania dotyczące regulacji wewnętrznych w jednostkach sektora finansów publicznych.
• Strona teoretyczna i praktyczna przestrzegania wymagań zawartych w regulaminach, zarządzeniach, itd.
• Jak sprawdzić i poprawić swoja regulację wewnętrzną? 
• Zestawienie błędów i nieprawidłowości w regulacjach wewnętrznych.
5. Lista sprawdzająca w postępowaniach o wartości poniżej 130 000 zł.
• Przykład z jednostki kontrolującej zamówienia publiczne.
• Zestawienie wymagań przygotowane przez prowadzącego.
• Analiza przykładów przygotowanych przez prowadzącego lub przez uczestników szkolenia.
6. Posumowanie. Kilka uwag praktycznych. Panel dyskusyjny.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kierownicy jednostek, pracownicy merytoryczni, członkowie komisji przetargowych, jednostki nadzorujące, osoby kontrolujące zamówienia publiczne lub prowadzące audyt zamówień publicznych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Jeden z najbardziej cenionych specjalistów i trenerów w zakresie zamówień publicznych w Polsce, zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1994 roku – doskonale zorientowany w specyfice funkcjonowania podmiotów podlegających systemowi zamówień publicznych. Trener zamówień publicznych wpisany w 1994 roku na listę Prezesa UZP w zakresie: dostaw, usług, usług informatycznych oraz robót budowlanych. Autor licznych publikacji i artykułów. W latach 1995-2006 wpisany na listę arbitrów Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Wiedza praktyczna sprawdza się przy konsultacjach w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań, weryfikacji ogłoszeń o zamówieniu i treści specyfikacji czy budowaniu rozwiązań organizacyjnych lub w prowadzeniu szkoleń na terenie całego kraju. Posiada cenny zbiór doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań, z których warto skorzystać. Praktyk w trzech płaszczyznach: zamawiający, wykonawca i kontrola zamówień. Każdego roku w jego szkoleniach bierze udział kilka tysięcy osób (średnio w roku ok. 100 szkoleń jedno/dwu lub trzydniowych), a częste konsultacje i doradztwo (także telefonicznie) prowadzi od 30 lat. W rankingach popularności osób prowadzących szkolenia niezmiennie zajmuje czołowe pozycje. 
 
 

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępca Dyrektora FRDL Centrum Szkoleniowego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Marta Strzelecka-Saternus
Specjalista ds. usług szkoleniowych
tel. +48 535 175 301
m.strzelecka@frdl-lodz.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 9 sierpnia 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. 

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 19 sierpnia 2024 r.